İnfluencer marketing nedir?
İnfluencer marketing nedir?
Influencer marketing nedir sorusuna yanıt vermeden önce influencer ne demek diye sorarak, bu stratejik pazarlama yöntemini temelden ele almak gerekir. Influencer, İngilizce’de “etkileyen” anlamına gelir.
Bu bilirkişi konumlandırmasını influencer’ın kendisi değil, onun deneyim ve paylaşımlarının samimiyetine güvenip inanan takipçi kitlesi yapar. Influencer ünlü bir kişi, internet fenomeni, blogger, Youtube bloggerı ya da Instagram ünlüsü olabilir.
Bu kişilerin sadık bir takipçi kitlesi vardır ve bu kitle influencer’ın deneyimlerinden faydalanır, paylaşımlarına güvenir, inanır ve benimser. Influencer, internetin otoritesidir.
İnfluencer marketing bize sağladığı faydalar
Dijital medya kanallarında kitleleri etkileme gücü bulunan, takipçileri tarafından otorite ve bilirkişi olarak kabul edilen kişilerin, hitap ettiği kitlenin satın alma davranışlarını etkileme üzerine yoğunlaşan bir pazarlama stratejisidir.
Sosyal erişim: Influencer’lar sosyal medya kanalları ile milyonlarca kişiye ulaşabilirler.
Orjinal içerik: Influencer’lar orjinal, etkileyici, sıradışı ve pazarlama odaklı niş içerikler üretirler.
Tüketici güveni: Influencer’lar dinleyici kitlesi ile güçlü ilişkiler inşa eder; takipçileri influencer’ların fikirlerine güvenir.
İnfluencer marketing metodunda 4 temel aktivite yer alır…
Influencer’ları analiz ederek belirlemek ve onları önem sırasına göre derecelendirmek.
Influencer’lara pazarlama yapmak, Influencer topluluğunun marka ve firmaya dair farkındalığını arttırmak.
Influencer’lar üzerinden pazarlama yapmak. Hedef pazar segmentleri üzerinden hedef kitlenin marka farkındalığını arttırmak için influencer’lar aracılığıyla pazarlama kampanyaları yapmak.
Influencer’lar ile pazarlama yapmak. Influencer’ları marka ve firmanın savunucuları haline dönüştürerek, onlara adeta taraftar ruhunu aşılamak.
Erişim: Marka kendisini temsil edecek en doğru influencer’ı sosyal medya dağıtım kanalları aracılığıyla seçer. Influencer kendi alanında uzman kişidir. Hedef kitle markayı tanımadığı için güvenmez, bu yüzden de geleneksel reklam ve pazarlama yöntemleri işe yaramaz. Influencer’ların ise takipçi kitlesinin gözünde itibarı ve güvenilirliği vardır. Markalar hedef müşteri grubuna influencer’lar ile erişerek, ürün ve servislerine dair istenilen satın alma davranışlarını gerçekleştirmelerini sağlarlar.
Eylem: Markalar influencer’lar aracılığıyla ikincil pazarlama kampanyası oluştururlar. Influencer gerçek hayat senaryolarına uygun problem çözümlerinde markanın ürün ve servislerini deneyimleyip dürüst bir bakış açısıyla tanıtırken, takipçilerinden yorum yapmalarını ister. Oluşturulan tartışma ortamı ile hedef müşteri kitlesinin ilgisi çekilir.
Dönüştür: Influencer’lar takipçilerini markanın ürünlerini alan müşterilere dönüştürür. Tüketiciden tüketiciye (C2C) pazarlama ile satın alınmış reklam gelirlerinin iki katı elde edilerek, WOMM (ağızdan kulağa pazarlama) etkisi oluşturulur.
Etkileşim: Bu aşamada güçlü müşteri ilişkileri inşa etmek önemlidir. Influencer’lar ilk müşterileri ürün ve markanın sadık müşterisine dönüştürmelidir. Sarsılmaz bir sadakatin oluşması tüketicinin influencer’a olan bağına, güvenine ve ne kadar sadık bir takipçi olduğuna bağlıdır. Bunun için markaların hedef kitlesinin prototipini belirlemesi, yaptığı araştırma ve örneklemler sonucunda bir Persona oluşturarak karakterize etmesi gerekir.