Mailing

İnbox oranımızı nasıl yükseltiriz ?

İnbox oranımızı nasıl yükseltiriz ?

 Toplu e-mail gönderimlerinin yükseliş gösterdiği günümüz dijital dünyasında kullanıcıların aldığı e-

mailleri denetleyen Spam Sunucuları’nın da güvenlik kalkanlarını üst seviyeye çıkardıklarını

söyleyebiliriz. Alıcıların doğru ve ilgili içerikleri almasını hedefleyen bu sunucuların ağına takılmak hiç

de zor değil. Bu veriler ışığında aşağıda sıralamış olduğumuz maddelerle hedef kitlemizin Gelen

Kutusu’na nasıl ulaşacağımızı veya şansımızı yükseltmek için neler yapabileceğimize hep birlikte göz

atacağız.

 Tüm gönderimlerimizde içeriğimizin text versiyonunu da kullanmaya özen gösterelim.

Böylelikle arama motorları ve içerik denetleyiciler tarafından daha kolay fark edilebiliriz.

 E-mail listelerimizin temiz ve aktif hesaplardan oluşan bir liste olması ekstra önem arz

etmektedir. Bu konu en önemli spama düşme nedenlerinden biridir. İzinsiz ve satın alınmış

listelerle yapılan gönderiler sonucunda spam serverları tarafından negatif olarak

puanlandırılırsınız.

 Gönderilerimizdeki resim ve yazı arasındaki orana dikkat edelim. Eğer sadece bir jpg, png vs

içerikli gönderi yaparsak spam oranımız çok yüksek olur. Bunun için resim gönderilerimizde

en az % 40 yazı kullanmaya özen gösterelim.

 Gönderdiğimiz e-mail içeriğindeki yazı ve arka plan arasında yüksek kontrast farkı

olmamalıdır. Örneğin kırmızı bir arka plan rengi üzerine beyaz veya sarı renklerle metin

yazılmamalıdır.

 Mailimizin konu satırına kesinlikle tamamen büyük harflerden oluşan cümleler

yazmamalıyız.

 Konu satırıyla ilgili başka bir nokta ise istatiksel olarak eğer e-mail başlıkları 1 veya 2

kelimeden oluşuyorsa açılma/okunma oranı daha yüksek oluyor. Eğer 3 kelime ise okunma

oranı ciddi oranda düşüyor. Üstüne üstlük 4-5 veya 6 kelimelik bir başlık yazarsanız mailin

daha okunmadan silinme oranı çok yükseklere fırlıyor.

 HTML içerik hazırlıyorsak bazı noktalara dikkat etmeliyiz ki eğer biz dikkat etmezsek Google

bu konuda çok dikkatlidir. Girilen kodların hiyerarşik düzeni, kullandığımız resim ve linklere

eklenmemiş TAG’ler vb gibi unsurlar önemlidir ve gönderinin spam olasılığını artıracaktır.

Geçerli bir HTML tasarım her zaman başarılı sonuç verir.

 Gönderimizin en üst kısmına preheader girmeliyiz. Maili alan kullanıcılar gelen kutusunda

mailleri açmadan bu preheader satırını okuyarak maili açıp açmamaya karar vermektedirler.

Sendmail panelinde ise bu sistem otomatik olarak eklenmiştir.

 

 Gönderilerimizi kişiselleştirmeye özen gösterelim. Şahsa özel olarak gönderilen maillerin

açılma oranını %25, tıklanma oranlarını ise % 20 artırdığı araştırmalar tarafından ortaya

konmuştur.

 Müşterilerimize veya alıcılarımıza onların ihtiyaçlarına göre ve onların ilgilerini çekecek

içerikler göndermeliyiz.

 Gönderimizin konu satırında yazdığımız cümleyle gönderinin içeriği mutlaka uyumlu

olmalıdır.

 Alıcılarımıza gönderdiğimiz içerikte onları harekete geçiren linkler (call-to-action) kullanırsak

spam server tarafından pozitif puan alırız. Çünkü alıcımız gönderimizdeki kampanya, indirim,

bilgilendirme vs gibi içerikle ilgilenmiş ve tıklayarak ilgili bölüme ulaşmıştır. Bu durum

alıcınızla aranızda bir etkileşim olduğunun kanıtıdır.

 İki farklı stratejide gönderi yapın ve hangisi başarılı olduysa o stratejiyi benimseyin. Bunu bir

kamuoyu yoklamasına da benzetebiliriz. Örneğin 1000 liralık bir üründe 100 lira indirime

gideceksiniz. A seçeneğinde % 10 indirim kazanmak için derken, B seçeneğinde 100 lira

indirim kazanmak için ilgili bağlantıyı tıklayın diyebiliriz. Aslında iki seçenekte aynıdır ancak

alıcılar bazındaki yorum mutlaka farklıdır.

 İzinli bir listeye veya kullanıcıya gönderim yapmak çok önemlidir. Gönderi sonrası aldığınız

her ( complaint ) şikayet, kullandığınız domainin spam oranını ( spam rate ) artıracaktır.

 Eğer mümkünse gönderinin altına bir metin hazırlayarak, maili alan kişiyi tıklayacağı linkle sizi

adres defterine eklemesini rica edin.

Daha Fazla Göster

SendMail

SendMail, 2015 yılından bugüne e-posta pazarlama alanında hizmet vermeye devam etmektedir. Toplu mail gönderimi konusunda profesyonel ekibi ve güçlü alt yapısı ile sorunsuz hizmeti kendisine ilke edinmiş olan SendMail, müşteri memnuniyetini önemsemekte ve müşteri ihtiyaçları doğrultusunda ürünlerini geliştirmektedir. Avrupa'nın en büyük 2. altyapısına sahip olan SendMail, saatte 100 milyon toplu mail gönderimi kapasitesine sahiptir. 

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı