Mailing

Doğru Hedef Kitle Nasıl Belirlenmeli?

Doğru Hedef Kitle Nasıl Belirlenmeli?

İyi kurgulayın; Bunu en başta kurgulamanız gerekiyor. Sitenize üye olan ya da e-mail listenize e-mail adresini bırakan insanlardan hangi bilgileri almanız gerekiyor. Bunu çok iyi hesaplamanız gerekiyor. Bu şunun için önemli. Üye olanlardan her bilgiyi alamazsınız. Çünkü karşılarına uzun bir kayıt formu çıkarırsanız belki sitenize üye olmaktan vazgeçebilirler ve gidip rakibe üye olup alışverişlerini oradan yapabilirler.

Strateji: Kolaylaştırmak. İnsanlara hiçbir şeyi zorlaştırmamalı aksine kolaylaştırmalıyız. Burada yapmanız gereken üyelerinizin karşısına en azından ilk aşamada çok az kutu çıkarmak. Ad, soyad, telefon, mail gibi… Ama sonraki günlerde hedef kitlenizi doğru seçebilmek için bu bilgilerin yanı sıra size lazım olacak bilgiler de olacaktır. İşte onların ne olması gerektiğini çok iyi belirlemelisiniz.

Teşvik edin; Bu konuda insanları teşvik edebilirsiniz. Tüm bilgilerini dolduranlara jestler yapabilirsiniz. Arkadaşını getirip onun da tüm bilgilerini vermesini sağlayana hediyeler sunabilirsiniz. Bu durum kullanıcıların dikkatini çekecektir.

İşleyin; Bu bilgileri sağlıklı bir şekilde almak kadar onları vakti geldiğinde doğru bir şekilde kullanmak da çok önemli. Üyelerinizi otomatik bir şekilde kısa sürede kategorilere ayırabilen programlara ihtiyacınız olabilir (CRM programları gibi…). Filtreleme işlemi yaparak bir tıkla yaşı 25-35 arası İstanbul’da yaşayan bayanların maillerini liste olarak dökebilmelisiniz. Çünkü göndermek istediğiniz bülten sadece onları ilgilendiriyor olabilir.

Seçim hakkı verin; Bir diğer husus üye olurken insanlara ilgi alanlarını işaretleyebilme imkanı sunmanızdır. Yani üye yeni bir ürün çıktığında beni mail ile bilgilendir seçeneğini seçebilmeli. Ya da şu ürünün fiyatı düştüğünde, stoka geldiğinde beni mail ile uyar diyebilmeli. Burada da doğru hedef kitleyi daha rahat belirleyebileceksiniz.

Beklenti içinde olsunlar; Bunları yapmadığınızda birçok firma gibi işin kolayına kaçıp ilgili ilgisiz tüm üyelerime gönderirim kim ilgileniyorsa o okur gerisi de siler derseniz başarılı olamazsınız. İnsanlar göndereceğiniz mailler ile ilgili beklenti içinde olabilmeliler. Bunu yapabildiğinizde çok şeyi başarmışsınız demektir. Bu beklentide rastgele mail göndermekle sağlanmaz. İlgili kişiye ilgili maili doğru gün ve saatte göndermekle sağlanır.

Not: Sendmail’in saatte 100 milyon gönderim yapabildiğini biliyor muydunuz? Üye sayınız isterse 3 milyon olsun Sendmail ile sizin belirlediğiniz gün ve saatte mailinizi hedef kitlenize ulaştırabilirsiniz. Diğer birçok sistemde mailinizi saatlik ayarlayamadığınız gibi günü dahi denk getiremeyebilirsiniz. 1 hafta öncesinden mail gönderimine başlamanız gerekebilir. Bu anlamda toplu mail gönderiminde hız çok önemlidir.

 

Daha Fazla Göster

SendMail

SendMail, 2015 yılından bugüne e-posta pazarlama alanında hizmet vermeye devam etmektedir. Toplu mail gönderimi konusunda profesyonel ekibi ve güçlü alt yapısı ile sorunsuz hizmeti kendisine ilke edinmiş olan SendMail, müşteri memnuniyetini önemsemekte ve müşteri ihtiyaçları doğrultusunda ürünlerini geliştirmektedir. Avrupa'nın en büyük 2. altyapısına sahip olan SendMail, saatte 100 milyon toplu mail gönderimi kapasitesine sahiptir. 

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu
Kapalı