İnbox oranımızı nasıl yükseltiriz ?
İnbox oranımızı nasıl yükseltiriz ?
Toplu e-mail gönderimlerinin yükseliş gösterdiği günümüz dijital dünyasında kullanıcıların aldığı e-
mailleri denetleyen Spam Sunucuları’nın da güvenlik kalkanlarını üst seviyeye çıkardıklarını
söyleyebiliriz. Alıcıların doğru ve ilgili içerikleri almasını hedefleyen bu sunucuların ağına takılmak hiç
de zor değil. Bu veriler ışığında aşağıda sıralamış olduğumuz maddelerle hedef kitlemizin Gelen
Kutusu’na nasıl ulaşacağımızı veya şansımızı yükseltmek için neler yapabileceğimize hep birlikte göz
atacağız.
Tüm gönderimlerimizde içeriğimizin text versiyonunu da kullanmaya özen gösterelim.
Böylelikle arama motorları ve içerik denetleyiciler tarafından daha kolay fark edilebiliriz.
E-mail listelerimizin temiz ve aktif hesaplardan oluşan bir liste olması ekstra önem arz
etmektedir. Bu konu en önemli spama düşme nedenlerinden biridir. İzinsiz ve satın alınmış
listelerle yapılan gönderiler sonucunda spam serverları tarafından negatif olarak
puanlandırılırsınız.
Gönderilerimizdeki resim ve yazı arasındaki orana dikkat edelim. Eğer sadece bir jpg, png vs
içerikli gönderi yaparsak spam oranımız çok yüksek olur. Bunun için resim gönderilerimizde
en az % 40 yazı kullanmaya özen gösterelim.
Gönderdiğimiz e-mail içeriğindeki yazı ve arka plan arasında yüksek kontrast farkı
olmamalıdır. Örneğin kırmızı bir arka plan rengi üzerine beyaz veya sarı renklerle metin
yazılmamalıdır.
Mailimizin konu satırına kesinlikle tamamen büyük harflerden oluşan cümleler
yazmamalıyız.
Konu satırıyla ilgili başka bir nokta ise istatiksel olarak eğer e-mail başlıkları 1 veya 2
kelimeden oluşuyorsa açılma/okunma oranı daha yüksek oluyor. Eğer 3 kelime ise okunma
oranı ciddi oranda düşüyor. Üstüne üstlük 4-5 veya 6 kelimelik bir başlık yazarsanız mailin
daha okunmadan silinme oranı çok yükseklere fırlıyor.
HTML içerik hazırlıyorsak bazı noktalara dikkat etmeliyiz ki eğer biz dikkat etmezsek Google
bu konuda çok dikkatlidir. Girilen kodların hiyerarşik düzeni, kullandığımız resim ve linklere
eklenmemiş TAG’ler vb gibi unsurlar önemlidir ve gönderinin spam olasılığını artıracaktır.
Geçerli bir HTML tasarım her zaman başarılı sonuç verir.
Gönderimizin en üst kısmına preheader girmeliyiz. Maili alan kullanıcılar gelen kutusunda
mailleri açmadan bu preheader satırını okuyarak maili açıp açmamaya karar vermektedirler.
Sendmail panelinde ise bu sistem otomatik olarak eklenmiştir.
Gönderilerimizi kişiselleştirmeye özen gösterelim. Şahsa özel olarak gönderilen maillerin
açılma oranını %25, tıklanma oranlarını ise % 20 artırdığı araştırmalar tarafından ortaya
konmuştur.
Müşterilerimize veya alıcılarımıza onların ihtiyaçlarına göre ve onların ilgilerini çekecek
içerikler göndermeliyiz.
Gönderimizin konu satırında yazdığımız cümleyle gönderinin içeriği mutlaka uyumlu
olmalıdır.
Alıcılarımıza gönderdiğimiz içerikte onları harekete geçiren linkler (call-to-action) kullanırsak
spam server tarafından pozitif puan alırız. Çünkü alıcımız gönderimizdeki kampanya, indirim,
bilgilendirme vs gibi içerikle ilgilenmiş ve tıklayarak ilgili bölüme ulaşmıştır. Bu durum
alıcınızla aranızda bir etkileşim olduğunun kanıtıdır.
İki farklı stratejide gönderi yapın ve hangisi başarılı olduysa o stratejiyi benimseyin. Bunu bir
kamuoyu yoklamasına da benzetebiliriz. Örneğin 1000 liralık bir üründe 100 lira indirime
gideceksiniz. A seçeneğinde % 10 indirim kazanmak için derken, B seçeneğinde 100 lira
indirim kazanmak için ilgili bağlantıyı tıklayın diyebiliriz. Aslında iki seçenekte aynıdır ancak
alıcılar bazındaki yorum mutlaka farklıdır.
İzinli bir listeye veya kullanıcıya gönderim yapmak çok önemlidir. Gönderi sonrası aldığınız
her ( complaint ) şikayet, kullandığınız domainin spam oranını ( spam rate ) artıracaktır.
Eğer mümkünse gönderinin altına bir metin hazırlayarak, maili alan kişiyi tıklayacağı linkle sizi
adres defterine eklemesini rica edin. grandpashabet