Mailing

E-posta Pazarlamasında Mail Başlığının Önemi

E-mail pazarlaması yaparken dikkat edilmesi gereken bir kaç unsurdan sadece biri olan mail başlığı, düşündüğünüzden daha fazla önemsenmesi gereken bir unsurdur. Mailinizi gören kişinin mail içeriğini incelemesi için konu başlığınız etkili olmalıdır. Aynı zamanda, SPAM filtrelerinde konu başlığının bir faktör olduğunu bilerek bir konu başlığı belirlemelisiniz. Aksi durumda mailiniz direkt olarak SPAM algılanabilir ve yapmış olduğunuz mailing sonrası tıklanma oranlarında azalma görebilirsiniz.

Toplu Mail Gönderiminde Konu Başlığı Nasıl Olmalıdır?

Mail başlığını oluştururken karşıdaki kişinin hem ilk izlenimde bir aksiyon almasını sağlamalı, hem de SPAM riski içermeyen bir başlık seçmelisiniz.

Mailin SPAM’a düşmemesi için konu başlığı nasıl olmalı?

Yapmış olduğunuz toplu mail gönderiminin konu başlığında dikkat etmeniz gereken faktörler karşı tarafın mail sunucusunda ki filtreleme kurallarına göre değişiklilik gösterebilir. Bundan dolayı, net olarak konu başlığı şu şekilde olursa mail SPAM olarak algılanmaz diyemeyiz. Ancak, özellikle dikkat etmeniz gereken 3 kural vardır.

  1. Tüm harfleri büyük yazmayın bu karşı tarafa rahatsızlık verebilir.
  2. Kampanya, fırsat, deneme gibi kelimeleri konu başlığında geçirmemelisiniz.
  3. Çok uzun konu başlığından kaçının. 50 karakterlik bir konu başlığı oldukça uygundur.

Tıklanma oranını arttırmak için mail başlığı nasıl olmalıdır?

Mailing yaptıktan sonra inceleyebileceğiniz raporda, tıklanma oranının düşük olduğunu görüyorsanız bir sonraki sefere konu başlığını daha özenli oluşturmalısınız. Çünkü, konu başlığı karşı taraf için ilk izlenim anlamına gelir ve siz ilk izlenimde mailinizin okunması için bir sebep sunmazsanız mailiniz okunmayı bekleyen bir mail olarak kalabilir veye daha kötüsü direkt çöp kutusuna taşınabilir.

Konu başlığında aldatmaca yapmayın

Karşı tarafı konu başlığında aldatıp maile tıklamalarını sağlayabilirsiniz. Ancak, umdukları içeriği bulamadıklarında markanıza karşı bakış açısını kötü yönde etkiler. Bu da işletmenizin prestiji için oldukça kötü bir durumdur. Tıklanma oranını bu şekilde arttırabilir ama herhangi bir geri dönüş alamazsınız.

İçerik ile ilgili bir konu başlığında tıklanma oranı ile doğru orantılı geri dönüş almanız daha yüksek bir ihtimaldir. Geri dönüş almasanız dahi marka bilinirliğini zedelememiş olmanız işletmeniz adına faydalı olacaktır.

Mail başlığında merak duygusundan faydalanın

İnsan olarak en zor karşı koyduğumuz duygulardan birisi merak duygusudur. Merak ettirecek bir dil kullanarak karşı tarafı maili okumaya ikna edebilirsiniz.

Marka adını konu başlığında geçirebilirsiniz

Marka adını mail başlığında geçirmeniz hem marka bilinirliğini arttırır hem de karşı tarafta markanız ile ilgili hangi içeriği görmesini istediğiniz merak duygusu oluşturabilir.

Yanıt almanın en kolay yolu, soru sormak

Yapmış olduğunuz e-posta pazarlamasında yanıtlama oranının yüksek olmasını istiyorsanız, karşı tarafa soru sorabilirsiniz. Mail içeriğinizde bunu yapacağınız gibi konu başlığında da bu durumdan faydalanabilirsiniz. İlgi çekici sorular sorarsanız, daha fazla geri dönüş alabilirsiniz.

Toplu mail gönderimi yapmadan önce dikkat edilmesi gerekenler ile ilgili hazırladığımız rehber niteliğinde ki makaleyi aşağıdaki linkten incelemenizi tavsiye ederiz.
Toplu mail göndermeden nelere dikkat edilmelidir?
Daha Fazla Göster

SendMail

SendMail, 2015 yılından bugüne e-posta pazarlama alanında hizmet vermeye devam etmektedir. Toplu mail gönderimi konusunda profesyonel ekibi ve güçlü alt yapısı ile sorunsuz hizmeti kendisine ilke edinmiş olan SendMail, müşteri memnuniyetini önemsemekte ve müşteri ihtiyaçları doğrultusunda ürünlerini geliştirmektedir. Avrupa'nın en büyük 2. altyapısına sahip olan SendMail, saatte 100 milyon toplu mail gönderimi kapasitesine sahiptir. 

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı